• ¿Qué es UTP-Ridda2?
  • Políticas
  • ¿Cómo Depositar?
  • Estadísticas
Repositorio Institucional
de la Universidad Tecnológica de Panamá
    • English
    • español
  • English 
    • English
    • español
  • Login
View Item 
  •   UTP-Ridda2
  • Investigación
  • Ingeniería en computación e informática
  • Facultad de Ingeniería de Sistemas Computacionales
  • View Item
  •   UTP-Ridda2
  • Investigación
  • Ingeniería en computación e informática
  • Facultad de Ingeniería de Sistemas Computacionales
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Forming Teams for Teaching Programming based on Static Code Analysis

Thumbnail
View/Open
1205.6399v1.pdf (715.9Kb)
Date
2012-07-04
2012-07-04
Author
Arosemena-Trejos, Davis
Crespo, Sergio
Clunie, Clifton
Metadata
Show full item record
Abstract
The use of team for teaching programming can be effective in the classroom because it helps students to generate and acquire new knowledge in less time, but these groups to be formed without taking into account some respects, may cause an adverse effect on the teaching-learning process. This paper proposes a tool for the formation of team based on the semantics of source code (SOFORG). This semantics is based on metrics extracted from the preferences, styles and good programming practices. All this is achieved through a static analysis of code that each student develops. In this way, you will have a record of students with the information extracted; it evaluates the best formation of teams in a given course. The team's formations are based on programming styles, skills, pair programming or with leade
URI
http://ridda2.utp.ac.pa/handle/123456789/1841
http://ridda2.utp.ac.pa/handle/123456789/1841
Collections
  • Facultad de Ingeniería de Sistemas Computacionales [191]
License
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Using Collaborative Robots As A Tool For Easier Programming Of Industrial Robots 

    Sarivan, I. M.; Batuev, A.; Ciontos, A. E.; Holtskog, O.; Sivertsen, E. N.; Schou, C.
  • How to prevent dropouts in introductory programming classes: a study involving factors from student perspectives 

    Martins Giraffa, Lucia Maria; Mora, Michael da costa
  • Calibration of humidity sensor applied to substrate of coir trade led by ARDUINO programming 

    Sanchez, Eval; Paola Ruiloba,, Paola Ruiloba,; Luis Morales,, Luis Morales,; Erick, Erick

Browse

All of UTP-Ridda2Communities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

  • Enlaces de Interes

  • ¿Qué es UTP-Ridda2?
  • Políticas
  • ¿Cómo depositar?
  • Sitios Recomendados

  • Revistas UTP
  • Sistema de Información Científica
  • Universidad Tecnológica de Panamá
  • Redes Sociales

  • facebook.com/UTPrepositorio
  • @utprepositorio

Recolectado por:

El OAI de este repositorio: http://ridda2.utp.ac.pa/oai/
Repositorio Institucional de Documentos Digitales de Acceso Abierto de la Universidad de Tecnológica de Panamá.
Este repositorio utiliza la Licencia CC BY-NC-SA y funciona bajo DSpace.

Contact Us | Send Feedback
Universidad Tecnológica de Panamá

  • Enlaces de Interes

  • ¿Qué es UTP-Ridda2?
  • Políticas
  • ¿Cómo depositar?
  • Sitios Recomendados

  • Revistas UTP
  • Sistema de Información Científica
  • Universidad Tecnológica de Panamá
  • Redes Sociales

  • facebook.com/UTPrepositorio
  • @utprepositorio

Recolectado por:

El OAI de este repositorio: http://ridda2.utp.ac.pa/oai/
Repositorio Institucional de Documentos Digitales de Acceso Abierto de la Universidad de Tecnológica de Panamá.
Este repositorio utiliza la Licencia CC BY-NC-SA y funciona bajo DSpace.

Contact Us | Send Feedback
Universidad Tecnológica de Panamá