Search
Now showing items 1-7 of 7
Sistema de Evaluación y Seguimiento Académico y su Aporte a los Procesos de re-acreditación de Carreras en la Universidad Tecnológica de Panam
(Engineering Innovations for Global Sustainability: Proceedings of the 14th Latin American and Caribbean Conference for Engineering and TechnologyEngineering Innovations for Global Sustainability: Proceedings of the 14th Latin American and Caribbean Conference for Engineering and Technology, 07/22/2016)
Redes Sociales su impacto en la Educación Superior: Caso de estudio Universidad Tecnológica de Panamá
(03/28/2016)
La incorporación de las Tecnologías de la Información y Comunicación (TIC) a la edu- cación han trazado nuevas demandas hacia los educadores, los usuarios, las instituciones educativas y en general a las distintas esferas ...
La efectividad de la formación en ambientes virtuales de aprendizaje en la educación superior
(Revista Campus VirtualesRevista Campus Virtuales, 07/01/2016)
La educación virtual está posicionada a nivel mundial como una alternativa útil para
todo aquel que no tiene acceso a universidades tradicionales por situación económicas, familiar o
ubicación geográfica, pero actualmente ...
Automatic construction of mobile social networks on Moodle
(01/01/2016)
The traditional teaching methods of Learning Management Systems (or LMS) are rigid in nature and impose limitations on the teaching process. By having a closed pattern, these tools end up hurting the students, by preventing ...
Construção Automática de Redes Sociais Móveis no Ambiente Moodle (Automatic construction of mobile social networks on Moodle)
(01/01/2016)
Os métodos de ensino tradicionais dos sistemas de gerenciamento de aprendizagem (ou LMS do termo em inglês (Learning Management System) são rígidos por natureza e imp
ō
em limitações ao processo de ensino. Por terem um ...
Redes Sociales su impacto en la Educación Superior: Caso de estudio Universidad Tecnológica de Panamá
(Campus Virtuales, Vol. V, Num. 1, pp. 84-90.Campus Virtuales, Vol. V, Num. 1, pp. 84-90., 03/01/2016)
La incorporación de las Tecnologías de la Información y Comunicación (TIC) a la educación
han trazado nuevas demandas hacia los educadores, los usuarios, las instituciones educativas
y en general a las distintas esferas ...
Applying Absolute Residuals as Evaluation Criterion for Estimating the Development Time of Software Projects by Means of a Neuro-Fuzzy Approach
(Journal of Information Systems Engineering & ManagementJournal of Information Systems Engineering & Management, 11/04/2016)
In the software development field, software practitioners expend between 30% and 40% more effort than is predicted. Accordingly, researchers have proposed new models for estimating the development effort such that the ...