dc.relation | /*ref*/Ainscow, M. (1999). Understanding the development of inclusive schools. London: Falmer Press. Ainscow, M. (2009) Developing inclusive education system: What are the levers for change? En P. Hick, & G. Thomas, Inclusion and diversity in education (vol. 2) (pp. 1-13). London: SAGE. Ainscow, M. (2010). Achieving excellence and equity: reflections on the development of practices in one local district over 10 years. School Effectiveness and School Improvement, vol. 21, n.º 1, pp. 75-91. Ainscow, M. (2014). Struggling for equity in education. The Legacy of Salamanca. Ainscow, M. (2016a). Struggles for equity in education. London: Routledge. Ainscow, M. (2016b). Diversity and equity: a global education challenge. New Zealand Journal of Educational Studies. Ainscow, M. (2016c). Collaboration as a strategy for promoting equity in education: possibilities and barriers. Journal of Professional Capital and Community, vol. 1, n.º2, pp.159-172, https://doi. org/10.1108/JPCC-12-2015-0013 Ainscow, M., Booth, T. y Dyson, A. (2006). Improving schools, developing inclusion? London: Routledge. Ainscow, M. y West, M. (2006). Improving urban schools. Leadership and collaboration. London: Open University Press. Ainscow, M., Dyson, A. Goldrick, S. y West, M. (2012). Developing equitable education systems. London: Routledge. Bolívar, A. (2012). Justicia social y equidad escolar. Una revisión actual. Revista internacional de educación para la justicia social, 1, 1, 9-45. Booth, T. y Ainscow, M. (2011). Index for inclusion. Developing learning and participation in schools. Bristol: CSIE. Casanova, M.A. (2016). Educación inclusiva: un modelo de futuro. Madrid: Wolters Kluwer. Chapman, C. y Hadfield, M. (2010). School-based networking for educational change, en Hargreaves, A., Lieberman, A., Fullan, M. y Hopkins, D. (Eds). Second Handbook of Educational Change. Springer: London, pp. 765-780. Echeita, G. (2013). Inclusión y exclusión. De nuevo Voz y quebranto. Revista Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación, 11, 2, 99-118. Echeita, G. y Ainscow, M. (2011). La educación inclusiva como derecho. Marco de referencia y pautas de acción para el desarrollo de una revolución pendiente. Tejuelo, 12 (4), 26-46. Recuperado de: http://goo.gl/f9o4dF Escudero, J.M. (2012). La educación inclusiva, una cuestión de derecho. Educatio Siglo XXI, 30, 2, 109-128. Escudero, J.M. (2016). Inclusión y exclusión educativa: realidades, miradas y propuestas. Valencia: Nau Llibres. Harris, J., Carrington, S. & Ainscow, M. (2017). Promoting Equity in Schools: Collaboration, Inquiry and Ethical Leadership. London: Routtlegde. Maraculla, I. y Saiz, M. (2009). Buenas prácticas de escuela inclusiva. La inclusión de alumnado con discapacidad: un reto, una necesidad. Barcelona: Graó. Martínez, A. y Gómez, J.L. (2013). Escuelas inclusivas singulares. Madrid: Grupo 5. Miles, S. & Ainscow, M. (2011). Responding to diversity in schools. An inquiry-based approach. Oxford: Routledge. An inquiry-based approach. Oxford: Routledge. Muijs, D., Ainscow, M., Chapman, C. y West, M. (2011). Collaboration and Networking in Education. Springer: London. Opertti, R. (2013). La educación inclusiva, perspectiva internacional y retos de futuro. Lima: Guzlop editoras. Otero, J.M. y Luengo, F. (2017). Mejoras educativas en España. Madrid: Anaya. Palacios, A. (2008). El modelo social de discapacidad: orígenes, caracterización y plasmación en la Convención Internacional sobre los Derechos de las Personas con Discapacidad. Madrid: Ediciones Cinca. Rose, R. (2010). Confronting obstacles to inclusion. International responses to developing inclusive education. London: Routledge. Terzi, L. (2011). Justice and equality in education. A capability perspective on disability and special educational needs. London: Continuum. UNESCO (2012). Lucha contra la exclusión en la educación. Guía de evaluación de los sistemas educativos rumbo a sociedades más inclusivas y justas. Recuperado de https://goo.gl/P97dtM UNESCO (2016). Reaching Out to All Learners: a Resource Pack for Supporting Inclusive Education. UNESCO: Ginebra. Recuperado de https://goo.gl/ LGpV4V. | |