A social software for mobile learning
Fecha
2012-07-042012-07-04
Autor
Serrão, Tássia
Crespo, Sérgio
Braz, Lucas
Clunie, Gisela
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
The traditional teaching methods of the Learning Management Systems (or LMS) are rigid in nature and impose limitations on the teaching process. By having a closed pattern, these tools end up hurting the student, for preventing it from interacting with anyone who shares the same interests as him. As a result, the concepts of community, relationship and interaction between users are required to overcome these limitations. This paper proposes the development of an architecture for creating a social software that enables the use of online social networks automatically created for students through their mobile devices. Besides, this architecture has been created based on web services, what makes it possible the integration with MLEA (Mobile Learning Environment Adapter), an application that allows students to access Moodle through their mobile devices.
Colecciones
Ítems relacionados
Mostrando ítems relacionados por Título, autor o materia.
-
Physical rehabilitation of patients: a mobile solution to facilitate basic physiotherapy exercises
Villarreal, VladimirNo cabe la menor duda que desarrollar soluciones que faciliten la realización de actividades de terapia desde casa, son un factor apremiante en nuestro entorno social. En un mundo donde la tecnología móvil adquiere cada ... -
Evolución de las Redes Sociales en Latinoamérica a Nivel Corporativo
Vásquez, Jayguer; Joyanes Aguilar, Luis; Velazco, Sandra (V Jornada de Campus VirtualesV Jornada de Campus Virtuales, 10/01/2014)A lo largo de las últimas décadas hemos asistido a una evolución de las funcionalidades y posibilidades que nos ha ido ofreciendo Internet, primero de la mano de la Web 1.0, posteriormente de la Web 2.0 que disfrutamos ... -
Redes Sociales su impacto en la Educación Superior: Caso de estudio Universidad Tecnológica de Panamá
Muñoz, Lilia; González, Cecilia (03/28/2016)La incorporación de las Tecnologías de la Información y Comunicación (TIC) a la edu- cación han trazado nuevas demandas hacia los educadores, los usuarios, las instituciones educativas y en general a las distintas esferas ...